pondělí 3. října 2016

Jak poznat prasklou hlavu motoru

Hlava může být prasklá buď na jednom anebo více místech. Tak či tak lze ale čekat únik jedné anebo obou kapalin. Mohou se smíchat dohromady anebo zatéct do motoru , což lze poznat lehce, jelikož dochází k úbytku chladicí kapaliny. V tomto videu bych rád vysvětlil pár spekulací o prasklým těsnění pod hlavou motoru.


Rád bych ukázal jak to lze poznat a jak se to projevuje. Pokud je to pro vás zajímavý napište. To,jestli je prasklá hlava,nebo těsnění pod hlavou se poznat nedá. Také při nesprávné demontáži hlavy. Za provozu je skoro nepravděpodobné.


Netěsnost těsnění pod hlavou je mnohem pravděpodobnější. Korozí vzniknou kanálky,kterými buď. Těsnění hlavy válců se nachází mezi hlavou a blokem, přesněji mezi jejich dosedacími plochami. Zejména u bloků motoru typu „open deck“, jsou na něj kladeny poměrně vysoké nároky. Primárně má za úkol oddělovat okruh mazání motoru od chladicího okruhu, které vedou z bloku do hlavy válců.


Ale jak jsem auto oblejzal casem jsem si vsim ze v chladici kapaline plavou takovy maly casticky jakoby kousky pozlatka, ale voda se neztracela, nic jsme neresil. Smyslem je zachovat kompresní poměr motoru , nezbytný třeba u dieselů k tomu, aby agregát dobře startoval bez ohledu na teploty okolí. Jde o ten vlastně lepší případ. Horší je, když při tom praskne třeba hlava, či se zkroutí „do vrtule“. Příspěvek od PaSSat 4x07.


Navíc mě ještě děsí co mi řekl, myslel si že mám verzi 66kw, ale ono né samozřejmě a já mám verzi 81kw a cosi mu ukazlovalo na vagu s odchylkou váhy vzduchu, tak budu muset měnit ješte jí, taky vůbec nepoznám jak má auto správně jet (zátah od spodu), mě připadne že jezdí jak závodnička i tak, ale preventivně jí. Já osobně jsem neměl prasklou hlavu ale asi těsnění a teď abych nekecal tak nevím o co přesně na hlavě šlo ale tuším že kolem dírek vstrikovačů jsem měl do každé strany mikroprasklynky 6mm cca. Takže mi ani starou hlavu nevykoupily. Projevy byly takové že bublal radiátor sem tam na volnoběch to za mnou bylo jak za lokomotivou a nádobka po odstatí a otevření vždy.


Jsou však také závady, které neodhalí ani zkušený motorista. Motory disponují vysokým výkonem a malým objemem motoru bez přeplňování. Jak poznat prasklou hlavu motoru. Tyto motory jsou však velice citlivé na zacházení. Hnacímu agregátu nedělá dobře.


Nejčastěji to bývá prasklá nebo netěsnící hadice, popřípadě nefunkčnost některého z těsnění na čerpadle. Chladící kapalina do výfuku nejčastěji pronikne skrz poškozené těsnění hlavy válců, v horším případě skrz prasklou hlavu. Ahoj, předem omluva, že znovu zakládám téma o chl. Po koupi Fabie (cca měsíc) kdy začli první mrazy, což bylo koncem listopadu se mi ohlásila kontrolka hladiny chl.


Předtím tak týden jsme to kontroloval a vše ok. Tak jsem vcera zjistil, ze asi mam fouknute tesneni a nebo pri nejhorsim prasklou hlavu. Mnel jsem problemy s topenim jak jsem se uz tady ptal. Odvzdusneni nepomohlo, a zacal jsem pozorovat po vypnuti motoru , ze mne tlakuje vodu v chladici, proto jsem ji asi ztracel.


Myslel jsem, ze to bylo vickem. Amatérské video - test podtlaku na motoru diesel. Než se vydáte do servisu, že nespíná turbo atd. Nejsem automechanik, tak sorry za případné neodborné názvy atd. Je tam zarostlej jak do betonu.


Jinak to nikomu nepřeju protože vyndat motor, vše přendat na novej a poté dát do auta trvala mě čtyři dny a to jsem se moc neflákal. Když se po nastartování a chodu na volnoběh ozývá zespodu motoru tiché klepání či ševelení, které po sešlápnutí spojky zmizí nebo změní zvuk, jde pravděpodobně o vadný dvouhmotový setrvačník (pokud je jím vůz vybaven). Vinu může nést i vadné spojkové ložisko.


To se mnohdy projeví tichým ševelením, také.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky